Näpit irti – webinaari häirinnästä ja epäasiallisesta kohtelusta työpaikalla

14.2.2018 18:00 - 18:45
11.2.2018

Näpit irti – webinaari häirinnästä ja epäasiallisesta kohtelusta työpaikalla

Mitä ovat häirintä, epäasiallinen kohtelu ja syrjintä? Miten tulee toimia? Ovatko työpaikkasi ohjeet ja toimintatavat kunnossa? Entä miten ottaa häirintä puheeksi?

Häirintää ja muuta epäasiallista kohtelua voi esiintyä millä tahansa työpaikalla. Sitä ei tule hyväksyä. Häirintä ja muu epäasiallinen kohtelu työpaikalla voi vaarantaa työntekijöiden terveyden ja myrkyttää työpaikan ilmapiirin. Yleensä ongelma on sitä helpommin ratkaistavissa, mitä aikaisemmassa vaiheessa siihen puututaan. Häirintää voidaan myös ennaltaehkäistä.

Verkkoluennolla saat tietoa siitä, miten tunnistaa ja puuttua häirintään, epäasialliseen kohteluun ja syrjintään työpaikalla. Mitä laki sanoo – ja mitkä ovat työntekijän ja työnantajan oikeudet ja velvollisuudet? Koulutus antaa myös neuvoja puheeksi ottamiseen.

Koulutus on tarkoitettu kaikille Pron jäsenille.
Ajankohta: keskiviikkona 14.2. 2018 klo 18–18.45. Kouluttaja on chatin kautta tavoitettavissa klo 19.00 saakka, mikäli haluat kysyä jostakin webinaarin sisältöön liittyvästä teemasta tarkemmin.

Webinaarissa kouluttavat Minea Pyykönen ja Tanja Lehtoranta. Minea työskentelee palvelusektorin johtajana ja Tanja työympäristö- ja tasa-arvoasiantuntijana Ammattiliitto Prossa. Minea ja Tanja uskovat, että kaikilla on oikeus työskennellä ilman häirintää, syrjintää ja epäasiallista kohtelua.