EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen huomioiminen liiton toiminnassa –TJS webinaari /STTK:laisten liittojen henkilöstön edustajille ja yhdistystoimijoille

Koulutus | 18.4.2018 16:00 - 17:30 |
18.4.2018 16:00 - 17:30
8.4.2018

Tavoite

Koulutukseen osallistunut

-       Tuntee EU:n yleisen tietosuoja-asetuksenkeskeiset tavoitteet ja vaatimukset ammattijärjestön henkilötietojenkäsittelylle

-       On perehtynyt oman järjestönsä henkilötietojenkäsittelyyn tietoturvan näkökulmasta

-       Osaa kehittää järjestönsä henkilötietojenkäsittelyä asetuksen vaatimusten mukaiseksi

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu STTK:laisten liittojen henkilöstönedustajille ja yhdistystoimijoille.
Pro on varannut koulutuksesta 20 paikkaa.

Koulutuksen kuvaus

Koulutus kestää 1,5 tuntia. Koulutus koostuu verkkoluennostaja tehtävistä, joilla osallistuja voi arvioida liiton tai yhdistyksen omaahenkilötietojen käsittelyä.  Koulutuksenaikana tutkitaan yhdessä, millaisia henkilötietoja järjestöstä löytyy ja mitenniiden käsittelyn tulee sujua, jotta se vastaa uuden EU:n tietosuoja-asetuksenvaatimuksia. Arvioimme henkilötietojen käsittelyyn liittyviä riskejärekisteröidyille ja tutustumme pohjaan, joka avulla voi laatia suunnitelmanhenkilötietojenkäsittelyn kehittämiseksi asetuksen vaatimuksia vastaavaksi.

Aika ja paikka

18.4.2018          Adobe Connect

Ohjelma 18.4.2018

16.00                  Orientaatio, mikä EU:n uudessaEU:n tietosuoja-asetuksessa ja henkilötietojen suojauksessa mietityttää?

16.15                  Millaisiavaatimuksia asetus asettaa henkilötietojen käsittelylle?

17.00                  Mitenhenkilöstön edustajan on huomioitava tietosuoja edunvalvonnassa?

17.30                  Koulutuspäättyy

Osallistumismaksu ja ilmoittautuminen

Pro maksaa omien jäsentensä osallistumismaksun (45 euroa/ osallistuja). Maksu sisältääkoulutuksen, valmistelut ja koulutuksesta kirjoitettavan muistion, jonkaosallistujat saavat käyttöönsä.

Ilmoittautumiset Proplussan kautta 9.4.2018 mennessä.

Kouluttajat

Koulutussuunnittelija DI AmO Leo Junno tai muu TJS:nkouluttaja