Webinaari: Me ja media – katsaus nykyhetken mediamaailman ilmiöihin

15.11.2018 18:00 - 19:30
12.11.2018

Webinaari: Me ja media – katsaus nykyhetken mediamaailman ilmiöihin

• Mistä tiedän mikä on totta ja mikä ei pidä paikkaansa? Mitä ovat tieto ja totuus, misinformaatio ja disinformaatio?
  • Mihin voin uskoa ja millä perusteella? Mitä ovat valemediat? Kuinka voin olla lähdekriittinen?
  • Mitä on trollaus ja mielipidevaikuttaminen? Miten muodostuu paljon puhuttu tiedollinen kupla? Google ja Wikipedia tiedollisen kuplan luojina ja niiden heikkoudet.

Toteutus torstaina 15.1. klo 18.00 – 19.30

Kouluttajina FM Anu Ojaranta ja FT Ari Haasio.

Anu on turkulainen tutkija, kirjastonhoitaja ja opettaja, erityisasiantuntemuksenaan mm. valemediat, informaatiolukutaito ja kriittinen medialukutaito. Ari työskentelee yliopettajana Seinäjoen ammattikorkeakoulussa. Hän on perehtynyt mm. tiedonhankintaan ja -hallintaan sekä verkkorikollisuuteen. Heiltä on yhdessä Markku Mattilan kanssa ilmestynyt kirja Valheen jäljillä: https://www.anuojaranta.fi/kirjamme-valheen-jaljilla-ilmestynyt/

Webinaari on tarkoitettu vain Pron jäsenille.