Helsingin Toimihenkilöt Pro ry| Kreivitär Amalien draamakierros

| 25.4.2023 17:00 - 18:30 | Aleksanterin teatteri, Albertinkatu 32, Helsinki.
25.4.2023 17:00 - 18:30
Aleksanterin teatteri, Albertinkatu 32, Helsinki.
Helsingin Toimihenkilöt Pro ry

Tervetuloa hurmaavalle draamaopaskierrokselle Aleksanterin teatteriin 25.4.23 klo 17–18.30:

Aleksanterinteatterin perustajan, kreivi Nikolai Adlerbergin saksalainen puoliso, kreivitär Amalie kierrättää yleisöä tunnin ajan Aleksanterin teatterissa jakertoo niin rakkaasta teatteristaan kuin ihmeellisestä elämästään Saksassa, Venäjällä ja Suomessa.

RuhtinatarTheresa Mecklenburg-Sterlitzin ja kreivi Maximilian-Emanuel von und zuLerchenfeldin tytär Amalie syntyi 16. kesäkuuta 1808 Baijerissa. Hän oli poikkeuksellisen kaunis ja hänestä maalattu kuva on yksi niistä 36:sta, jotkaLudwig I tilasi Kaunotar galleriaansa.

Kuva on edelleen esillä Nymphenburgin linnassa Münchenissä. Amalie hurmasi ihmiset ympärillään. Hänestä ja hänelle ovat kirjoittaneet runoja kenties venäläisrunoilijoista tunnetuimmat – F. Tjutchev ja A. Pushkin eikä hän ollut yhdentekevä keisari Nikolai I: llekään, joka lahjoitti Amalielle arvokkaan turkin.

Amalienkuva on edelleen esillä myös Mustion Linnassa. Teatterikierroksella kuulet miksi. Kuulet myös Amalien laulavan.

Huomioithan, että ilmoittautuminen tapahtuu uuden kalenterin kautta: https://pro.etapahtuma.fi/fi-fi/Tapahtumakalenteri/Koulutuksen-lis%C3%A4tiedot-julkinen/id/9996

Ohjelma(huom! Sisäänkäynti Albertinkadun puolelta, pääovista):
klo 16.30 ilmoittautuminen alkaa, mobiiliapin pikakoulutus
17.00 Opaskierros alkaa

18.30 Opaskierros päättyy.

Osoite: Aleksanterin teatteri, Albertinkatu 32(pääovesta sisään), Helsinki.

Kulkuyhteydet:

Raitiovaunut 6 sekä 1 ja 3. Bussit 20, 30 ja22.

Omavastuu 10 €. Matkakuluja ei korvata. Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostitse tilitiedot omavastuun maksamista varten.

Huomioithan kuitenkin peruutusehdot:

Jos olet estynyt osallistumaan, peruutathan osallistumisesi 20.4.2023 mennessä.

Peruuttamattomasta ja paikalle tulematta jättämisestä veloitamme 20 euroa kulujen kattamiseksi.

Mahdolliset lisätiedot: helto048@gmail.com